alwaysanne.reismee.nl

Bali

Eerste stop in Bali: Ubud. Ubud is de ziel van Bali en dat zie je overal terug. Je kan overal healings krijgen, kruidenmedicijnen, yoga, meditatie, kunst, veganistische restaurants en dat alles in een klein stadje omringt door ontelbare en prachtige rijstvelden! Ik ben echt verliefd geworden op Ubud. Na de eerste dag had ik al een yoga en meditatie les gepland die beide een hele leuke ervaring waren! Ik heb de markt over gestruind en de kunst van het afdingen geoefend (ik begin langzaam aardig goed te worden) en veel te veel onnodige maar mooie spulletjes gekocht. Een ding wat ik zo fijn vind aan Ubud is de sfeer die door het hindoeïsme wordt gecreëerd. Overal op straat zie je offerings en ruikt het naar wierook gemaakt van de Bali Flower. Dit wierook heb ik uiteraard in overvloed gekocht voor veel te weinig geld :). Het enige vervelende was misschien de hostel eigenaar die meerdere keren erop stond dat ik met hem mee ging op een 'privé tour'. Hij liet me foto's zien van allemaal erg mooie, jonge en veelal blonden meisjes waarmee hij omarmd op de foto stond. "nee, bedankt" was mijn antwoord...En toen kwam dag drie en werd ik ziek. Ik begon stiekem al te hopen dat ik deze zomer door kon komen zonder ziek te worden maar het is er toch van gekomen. Zwetend en met hoofdpijn had ik een neusholte ontsteking die 5 dagen heeft geduurd (een deel in Ubud en deel in gili) en mijn kans om in de gili eilanden te duiken heeft ontnomen.

Op Gili Trawagan heb mijn eerste dag nogal onhandig doorgebracht. Ik ben vol frustratie gaan Snorkelen omdat ik niet kon duiken, wist ik veel dat je niet moet proberen te snorkelen met óntzettend krachtige golven en scherp koraal op de bodem. Een paar krassen op mijn knieën en rechter bil verder was ik alleen nog maar meer gefrustreerd en besloot ik een fiets te huren. Ik kwam een meisje van het hostel tegen die me meenam naar de andere kant van het eiland waar we de middag al ijsjes etend en in de zo'n liggend hebben doorgebracht. Op de terug weg naar de nachtmarkt (7 uur s avonds is dat haha) gegaan en in de avond naar de bioscoop op het strand, compleet met een bak popcorn! De film was een ontzettende slechtenicholas sparks film waar ik en Sarah (het meisje) alleen maar oogrollend en lachend naar konden kijken. Zo bleek mijn eerste dag op gili toch nog ontzettend leuk te zijn geweest :)!
Op het strand liggen, lezen, eten, zonsondergang bekijken tekende de andere 2 dagen op Gili Trawangan. En afgelopen vrijdag ging ik weer terug richting Bali, maar niet voordat ik een stop maakte van hetidyllische eiland Nusa Lembongan...
Liefs, Anne
Ps. Over 6 dagen ben ik weer teug in Nederland, en stiekem heb ik ook best wel veel zin om jullie allemaal weer te zien!

Reacties

Reacties

Mamsje

Hoi schatje,
Ik gun je nog zo ontzettend veel tijd en verdere reizen in het prachtige Azië. Ben ook blij je weer op te kunnen halen woensdag.
Geniet nog volop! Tijd is toch weer heel erg snel gegaan en dus koester je laatste dagen die je daar nog heb.
Wat ben ik blij dat je deze ervaringen heb mogen opdoen.
Tot volgende week liefje.
C u soon.
XXXXXXX mamsje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!