alwaysanne.reismee.nl

Duiken, duiken, duiken en nog eens duiken

Op dit moment zit ik op het oude vliegveld in Bangkok, te wachten op mijn vlucht naar Mandalay, Myanmar die natuurlijk vertraagd is. Ik heb 14 uur van reizen in de bus en veerboten en taxi's achter de rug en heb maar 3 uur geslapen vannacht. Ik heb in de 5 dagen dag ik op het heerlijke eiland Koh Tao heb mogen vertoeven 4 dagen ervan non stop gedoken, met 9 duiken in totaal. Ik ben kapot kan je wel zeggen. Maar het was het dubbel en dwars waard. In 5 dagen tijd ben ik van een groentje die niet eens wist wat een regulator was (dat is het ding waar je onder water door ademt) en die bang was om water in haar masker te krijgen gegroeid tot een advanced diver. Als mijn masker op 25 meter diepte van mijn gezicht word afgetrapt, geen probleem. Het doen van een veiligheidstop, het in de gaten houden van alle cijfers op mijn duikcomputerd en het onderwater navigeren met een compas is nu allemaal een makkie. Ook heb ik een nachtduik gedaan en een schipwreck duik die ontzettend gaaf waren! Ik kan niet wachten om in Bali daar de onderwater wereld te gaan verkennen. Maar eerst Myanmar. Dit is voor mij nu een hele switch, want geen oceaan en strand meer te bekennen. Ook vind ik het heel spannend dat het niet zo 'makkelijk' en 'toeristisch' is als in Thailand. Maar van iedereen die naar Myanmar is geweest hoor ik positieve dingen, dus daar hou ik me nu aan vast. Een uitdaging word het nog om aan geld te komen. Ik hoor van allemaal andere mensen dat je met dollars moet betalen, maar hoe kom ik in hemelsnaam aan dollars? Ik heb de hoop om bij aankomst op het vliegveld dollars te kunnen bemachtigen bij een wisselkantoor. Daarnaast is het krijgen van een visum en het vinden van mijn guesthouse een uitdaging die ik vandaag aan ga. Maar zoals ik nu wel heb geleerd in de afgelopen 3 weken: komt aaaaaalllemaal goed :). En heel erg bedankt voor alle lieve reacties die ik in de afgelopen 3 weken heb ontvangen! Ik beleef hier ontzettend veel onvergegelijke momenten maar daarnaast zijn er ook momenten dat ik iedereen en Nederland (mijn eigen bed bijvoorbeeld) heel erg mis. Dat is ook maar goed ook want dan heb ik ook fijne dingen om naar uit te kijken als ik terug ga over 5 weken.

Heel veel liefs.

ps. Myanmar staat berucht om slechte WiFi en stroomuitvallen en tot op heden heb ik nog geen passend stopcontact voor Myanmar dus vrees niet als het 2 weken stil is van mijn kant :)

Reacties

Reacties

Robert

Dag Sanne (Als dat je naam is :)),
Leuk verslag van je duikervaringen! Ik heb dezelfde vragen als jij een jaar geleden. Wij willen graag gaan duiken in Myanmar. Er is echter niet makkelijk iets te vinden. Alles gaat vanuit Thailand lijkt het wel.
Heb je nog gedoken in Myanmar? Zoja, kun je dan wat informatie delen aub. Ben erg benieuwd naar je ervaringen.

Groet, Robert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!